الاثنين، 4 نوفمبر 2013

اول يوم طب



والد نورا : نوراااااااااا يا نور عيونى  يا نونه 
نورا: نعم يا بابا 
والد نورا: نتيجه التنسيق جاتلى 
نورا : بجد يا بابا جات ايه 
حلاوتى الاول يا جميل 
نورا : اللى انت عايزه يا حبيبى قول بقى 
والد نورا : احلى دكتوره فى الدنيا 
يا حبيبى يا بابا ربنا يخليك ليا 
والد نورا : ننزل انهارده نجيب احلى لبس لاجمل دكتوره 
نورا : ربنا يخليك ليا يارب يا بابا  يا حبيبى

الحمد لله ياااااااااارب اخيرا هحقق حلمى وابقى دكتوره 

اول يوم دراسه الساعه 6 الصبح 
قامت نورا على المنبه طبعا مكنتش نايمه هى قلقانه طول الليل 
لبست وجهزت بدرى وخلاص هتنزل 
والده نورا :يا صباح الفل القمر بتاعى صاحى بدرى 
نورا: طبعا يا ماما خلاص الاجازه خلصت 
والده نورا : تفطرى الاول وتنزلى ربنا معاك حبيبتى 
نورا : حاضر يا ماما 


واكلت نورا ونزلت وفى طريقها للجامعه وقلقانه وخايفه 
دخلت الجامعه وبدات تمشى وهى مبسوطه
 من المناظر الروعه والكليات ودخلت على كليتها
ومدرجها ولقيت بنات وراحت قعدت جنبهم 
نورا : صباح الخير 
صباح النور 
انا نورا وانا ساره وانا هاله وانا داليا 
اهلا بيكى يا نورا 
اهلا بيكم 
نورا: اخباركم ايه 
ساره ك احنا كلنا اصحاب من زمان وانتى كمان صاحبتنا
نورا : ياريت انا معرفش حد هنا 
خلاص خليكى معانا 
ماشى انا معنديش اخواتى وانتوا زى اخواتى 
واحنا موافقين 
يلا نجيب فطار من الكافتريا 
يلا انا اكلت ماما مش بتخلينى انزل من غير فطار 
طيب هننزل وتعالى معانا 
ماشى يلا بينا بس المحاضره
مش تخافى مش هنتاخر
نزلوا ورجعوا وقعدوا مكانهم 
وفجاءه دخل شاب وكان المدرج تقريبا مليان 
وجيه وقعد جنب نورا 
صباح الخير 
صباح النور 
انا وائل 
نورا 
منوره يا نورا 
ميرسى 
ودخل الدكتور 
وكانت نورا مستغربه من الولد ده والدكتور عطاهم فكره عامه ورحب بيهم 
فى اول يوم لهم فى كليه الطب 
وكانت حاجه خفيفه كده 
وبعدين الدكتور خلصت محاضره انهارده واتمنى لكم التوفيق 
وخرج الدكتور من المدرج 
وبعدين حصل ...................................

تابعونى 
بقلمى
  

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق