الأحد، 3 نوفمبر 2013

تلميذه الثانوى (نورا)


   نورا : صباح الخير ماما 
ماما نورا اسمها امانى وباباها مصطفى ونورا بنتهم الوحيده  
امانى :صباح الفل يا نور عين ماما 
عامله ايه قمورتى انهارده 
نورا:الحمد لله يا ماما 
امانى :انا سمعاكى سهرانه للفجر كده منمتيش كويس حبيبتى
لا يا ماما انا كويسه كنت بخلص مذاكره خلاص الامتحانات
امانى :ربنا معاكى ويوفقك يا حبيبتى 
نورا: انتى بس ادعيلى 
امانى : دعيالك يا بنت قلبى 
نورا: انا عندى درس كمان ساعه هدخل اجهز نفسى بقى 
امانى : لازم تفطرى الاول هعمل سندوتشات 
نورا : امرك يا افندم 
واكلت نورا ولبست ونزلت لصاحبتها علشان يروحوا الدرس سوا 
نورا: كل ده مستنيه سيادتك 
سلوى : انا اسفه راحت عليا نومه بقى تعبت 
نورا: معلش كلها كام يوم وهنخلص 
سلوى : برضو مش هتجيبى موبيل يا بنتى ده بقى مع كل الناس 
نورا بابا وعدنى انه اول ما انجح هيجيبلى وحده تحفه 
وانتى عارفه هكلم مين يعنى 
سلوى : طيب يلا بينا هتفضلى طول عمرك خايبه 


راحوا درسهم وطبعا نورا طول عمرها ممتازه وكل مدرسينها بيفتخروا بيها 
اخدتوا خلاص المراجعه وصابح الامتحان 
سلوى : يااااااااااااه انا اتلخبط خالص ايه ده 
نورا: ليه بس كله سهل ووخدينوه قبل كده 
سلوى : انا هحفظ وربنا يستر بقى 
نورا : هتحفظى ده بكره الامتحان 
اه حاجات كتير مكنتش عامله حسابها سلوى 
طيب روحى الحقى وخلصى ربنا معاكى نورا
وكل وحده راحت بيتها وبدات نورا تذاكر لحد الصبح 
امانى : اصحى حبيبتى  وفتحت الباب انتى صاحيه يا نور 
نورا اه يا ماما بذاكر 
امانى: يا بنتى هتتعبى كده حرام عليكى صحتك 
نورا: مش مهم يا ماما خلاص كلها كام يوم والثانويه العامه دى تخلص وارتاح بقى 
امانى : ربنا معاكى ويكرمك يارب يا نورا
وجهزت نورا ونزلت امتحانها وهى خايفه جدا ومرعوبه وتعبانه 
دخلت اللجنه وبدات تدخل فى المود ولقت الامتحان سهل جدا وجاوبت طبعا 
زى كل مره بتفوق وكل النقط وخلصت وروحت وكل المواد كده 
وخلصت الامتحانات 
مصطفى: امانى يا امانى يا ام نورا 
والده نورا : ايوه يا حبيبى نعم 
والد نورا: هى نورا فين مش شايفها ولا سامع صوتها يعنى
طيب الاول الدورس والامتحانات واهى خلصت فى ايه 
والده نورا : اسكت يا مصطفى انا قلبى واكلنى عليها 
طول النهار نايمه ومش بتاكل 
مش عارفه فيها ايه 
والد نورا : ايه تعبانه ولا فيها ايه 
والده نورا : معرفش فيها ايه 


ممكن ادخل يا ست البنات 
طبعا يا بابا اتفضل 
مصطفى : بنتى الحلوه مالها ولا بشوف ولا بسمع ضحكتك 
نورا: ابدا يا بابا قلقانه شويه من النتيجه 
ولا تقلقى يا حبيبتى باذن الله من الاوئل 
وبدات نورا تخرج من اوضتها وتتفرج على التلفزيون وتقعد مع مامتها وباباها 
وفى يوم من الايام حصلت حاجه لنورا ولا فى الخيال 
تابعونى 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق